Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-31, 02:09   #193
shoreline

shorelines avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

2010-10-31 Neftekhimik - Barys Astana (KHL)

Datum: 2010-10-31
Tid: 15:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Neftekhimik - Barys Astana

Spel: Neftekhimik
Insats: 3%
Odds: 2.100
Bolag: Betsafe

Motivering:
Dags för KHL igen.
Neftekhimik är på uppgång, resultatmässigt. Efter ett par tunga derbyförluster mot Ak Bars så har man tagit två raka hemmasegrar mot Lokomotiv & Yugra. Senast vann man med 6-3, men det kunde likagärna blivit tvåsiffrigt för Neftekhimik.
Man tillhör inte direkt de profilstarkaste lagen i serien, men det finns en hel del vassa spelare.
Bästa poängplockare är Alexei Simakov (4+8). Tre svenskar finns i laget, Daniel Tjernqvist, Björn Melin & Niklas Persson. Melin är på gränsen att skickas hem och hotades i princip med sparken om han inte började leverera, det har gett en liten effekt då han gjorde mål senast och det här ska vara sista chansen för honom att stanna kvar i KHL.

Man har en bra förstamålvakt i Ivan Kasutin (92.8%) men en rätt darrig reserv, men det mesta talar för att Kasutin står.

Man ligger för närvarande på en åttondeplats i Eastern Conference, men med endast 18 matcher spelade så har man en bra chans att klättra några placeringar.
På hemmaplan har man ett imponerande facit i 8 segrar på 11 försök.

Motståndarna Barys har jag rekat tidigare, men då spelade man på hemmaplan. Man är betydligt lättare att tas med när man är på resande fot. Endast tre segrar på nio matcher utanför Kazakstan.
Jiri Novotny (5+15), Lukas Kaspar (11+8) och Brendon Bochenski (10+7) är en riktigt vass offensiv, men det är å andra sidan det enda man har framåt i princip.
Sett till individuell kvalité så håller jag nog Barys lite högre, men man har en ojämn trupp och är allt för beroende av ovanstående + ett par spelare till för att offensiven ska fungera.

Jag tycker att 2.15 är ett bra odds på ett Neftekhimik som visar bra form, även spelmässigt och är erkänt hemmastarka mot ett lag som lever mycket på sitt hemmaspel.
Barys är för närvarande sex poäng före, men med tre matcher fler spelade.
Visst, Barys slog Ak Bars borta med 5-2 och det ska inte föringas, men notera också att man förlorade direkt efter mot Avtomobilist med 3-2.

Jag bygger det här spelet mycket på Neftekhimiks två senaste matcher där laget sett riktigt bra ut, och tror att man tar en tredje raka på hemmais.

Senast redigerad av shoreline den 2010-10-31 klockan 17:15.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat