2010-10-31 Dinamo Minsk - Dinamo Riga (KHL)
Datum: 2010-10-31
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Dinamo Minsk - Dinamo Riga
Spel: Dinamo Minsk ö 2.5 mål
Insats: 3%
Odds: 1.750
Bolag: Betsafe
Motivering:
Shoreline goes JVK och lägger ut spel på löpande band.
Dinamo Minsk på hemmaplan kan köra över allt och alla om man får lite medgång i början av matchen.
Hemmapubliken brukar bära fram laget, och helgmatcherna i den här arenan brukar vara riktigt roliga att se, både på plats och på TV. Enorm stämning!
Nu kommer Dinamo Riga på besök. Ett lag jag inte blir klok på. Antingen så är man utspelade men får ändå resultaten med sig.
Sen börjar man spela bättre, men då kommer förlusterna och just när man tror att man fått något grepp om dem så åker de på en förlust mot SUPERJUMBON Vityaz med 2-0. Och inte bara det, man var totalt utspelade. Laget är nu uppe i fyra raka förluster, och det är inte särskilt mycket som stämmer för letterna just nu.
Dinamo Minsk följde upp sin förlust hemma mot Dinamo Moskva med att slå Vityaz ganska behagligt med 4-1.
Formen är bra på hemmalaget, betydligt sämre för bortalaget. Nu är det ändå så att Dinamo Riga kan vakna på helt rätt sida en dag och ändå ställa till det för de flesta lagen så därför väljer jag att endast spela på antalet mål för Dinamo Minsk.
Man kan bygga det här spelet på lite olika vinklar. Rent statistiskt så gör Minsk 2.86 mål per match, medans Riga släpper in 2.71 per match.
På hemmaplan respektive bortaplan är snittet aningen högre på båda lagen.
Men framförallt så tror jag på det här spelet för att Minsk alltid spelar offensivt på hemmaplan och brukar föra matcherna. Man brukar skapa mängder med målchanser och då Holt och Tellqvist visat lite sviktande form på senaste tiden så tror jag att det kommer ramla in en del puckar i Rigas mål.
Ettan finns till 2.25, och visst den lockade en del. Men jag fegar och kör endast TT.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av shoreline den 2010-10-31 klockan 17:16.
|