Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-19, 22:44   #34
Newstream

Reg.datum: jan 2017
Sharp$: 564
Standard

Kastade ett öga på ”Björnkollen” hos ATG Play för att få Goops information om 2 Astronascente Zac i V75-5. Det här är vad han sade (mer eller mindre ordagrant):

”...kommer att gå första gången barfota bak vilket är en fördel för honom, tror jag. Det är så klart därför man gör det. Han kommer även gå med lättare balans fram för att liksom... ...eftersom han kan gå lättare bak kan vi även lätta fram. Och att han kommer ut på 1640 meter bil tycker jag är en fördel för hans del. Vad som kan tala emot är att mina hästar tränat väldigt, väldigt mycket styrketräning i flera månader och känns lite tunga och inte riktigt i form än så länge. Helt medvetet. Dom kommer inte vara riktigt i form förrän någon gång efter påsk. Dom behöver nu ett antal veckor för att få fart i benen. Men dom känns jättefina och Astronascente Zac tycker jag var fin i dom sista intervallerna. Han kändes väld... ...han kändes bra. Och det ska bli intressant att han kan gå barfota bak.

Värst motståndare tycker jag då är nummer 4 M.T. Oscar. Spurtade rysligt bra senast på Åby och och har haft lite otur sista starterna. Det är en bra häst i grund och botten och om ”Astro” har en dålig dag är absolut M.T. Oscar en som kan utmana... ...oavsett bra eller dålig dag så tycker jag han kan utmana.”

Naturligtvis svårt att läsa in tonläge och annat i en text. Så bästa tipset är att kika på det själva. Men jag kan åtminstone konstatera att jag troligtvis spikar Astronascente Zac i morgon. Alternativt låser med Oscar, som det dock verkar bli rejält skrik på. Lär väl vara klar favorit när loppet går. Men mellan raderna låter i alla fall Goop mycket optimistisk.

Länk: https://www.atgplay.se/video/20210319-v75lordagmantorp

Goop pratar om V75-5 vid 3:40.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+20)

Senast redigerad av Newstream den 2021-03-19 klockan 23:01.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat