Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-20, 18:19   #209
Nobleflash

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Sällan det är fullt påställt direkt han börjar ta ut dem så att de bara går ut och vinner på V75. Astro var ju en enormt konstig nästanfavorit också.
Jupp, den valde jag bort tidigt. I samma anda han sa att det var en bra chans, sa han ju också hur han tränat dem och att de troligen behövde något lopp. Lite att säga emot sig själv.

Min idé Run Brodde Run höll nästan.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är ju efter påsk som de större loppen börjar köras så är väl egentligen en klok strategi. Hästarna och stallen kan inte ha toppform året runt och speciellt under de trista månaderna med barfotaförbudet och bara skräpomgångar är det fler stora stall som inte syns mycket i startlistorna.
Ja, så är det ju. Men om nu hästarna inte börjar vinna kan man ju ifrågasätta det eller vad som kan ha gått fel. Det var mest en hypotes. Inte att jag ifrågasatte han nu.

Goop vet vad han gör och just hans stall brukar ju gå som bäst april-maj-juni.

Men just att det knappt inte blivit några framgångar alls under ett par månader och att han verkar ha bettat allt med träningen... att de ska börja gå bra sen efter påsk efter ett par lopp kan ju vara en gamble, som bara framtiden får utvisa.

Jag menar Redén hade inte många starter under ett par månader, men sadlar nu ut hästarna i fantastiskt skick direkt. Bara som en jämförelse.

Senast redigerad av Nobleflash den 2021-03-20 klockan 18:20.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat