Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-21, 09:47   #2582
hakan11241
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Frågan är väl om han dessutom hade lyckats sätta några u-tips. Nu behövdes ju inte det, 1½ miljon in på ett r-system utan u-tips visar väl att även det kan gå.
Just det här har jag funderat en del på.
Gårdagens omgång var första gången på länge som jag lyckades sätta ramen.
Tyvärr blev det bara 11 rätt. Jag körde med U 6-0-41 i det helgarderade blocket, men lyckades bara sätta en utgång; Brighton.
Det är naturligtvis nyckeln till den höga utdelningen, väldigt få förstarankade tecken gick in.
Det stödjer även mina tidigare observationer, att med mitt sätt att tippa med U-system med mittzonskoncentration, så är jag maximalt med på omgångar uppemot 400-500 kSek för 13 rätt.
Så vad göra?
1. Köra med R-system som er kompis. Då har man ju samma 13-rättschans (dock lägre) oavsett utdelning.
2. Vikta U-system mot få rätt. Blir dock dyrt, att täcka 2 U av 6 drar som bekant 240 rader. Fortsätter jag köra 40 rader av dessa minskar min 13-rättschans från 25 till 17%.
3. Göra som en del tuffa bolagsläggare, sk värdespelare. Välja ut 2-3, som man på förhand tycker, svaga favoriter som man spikar eller halvgarderar emot.
Minskar ju ramen betydligt, men kan vara mentalt jobbigt att vänta länge mellan inslagen och uteblivna småvinster.
4. Acceptera läget, nöta på med min strategi och jaga storkovan med små chanssystem vid sidan om.

Just nu är man väl lite färgad av att det varit en hel del feta utdelningar både på Stryk- och Europatipset nyligen (med inte helt omöjliga rader).

Spoiler:
Grämer mig lite över att jag inte tog Cardiff (som jag hade feeling för) istället för Swansea som utgång, hade blivit 12 rätt. Fast då hade man väl varit förbannad över att det inte blev 13.
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat