Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-27, 13:22   #60
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

När jag gluttar på statistiken jag har här från finaler (klassloppen förutom guld) så får jag ut detta:

Klass 2 och brons är mest skrällvänliga, 3ggr så många vinnare under 5% jämfört med silver.

Svaga favoritskap i finalerna är inte kanon. 20/90 favoriter (22%) streckade på 30% eller lägre har vunnit. Men det gäller nog oftast på V75 att inte knappa favoriter vinner ihäl sig. Just finaler i klass 2 sticker dock ut lite som extra illa med bara 2 vinnare av 22 (9%). Även om man tar med större favoriter i underlaget ser det riktigt dåligt ut. På allt under 50% så har bara 7/41 (17%) lyckats vinna. Från spår 6 som Lucky Truc sitter på idag har 5/7 favoriter bränt enligt nedan. De fetstilade är de som vunnit:
51
51
50
45
37
27
25

Många vinnare från bricka 1 i silver, faktiskt bäst av alla med 11/54 (20%)! 3/8 favoriter har vunnit därifrån. Med 10 segrar är spår 4 med marginal näst bäst. Kanske man inte ska glömma Rally Hans efter regibytet trots att den står enormt hårt inne?

I brons däremot är spår 1 bara ok, 4/5 favoriter har bränt och den är bara topp 5 totalt bland spåren med 11% segrar. Även här är spår 4 med marginal bäst med 20% segrar. Jag tror verkligen inte Wind Knight fixar det här, det ska vara för tufft för både häst och kusk även med maxresa. Men man spelar gärna plats på en sån här, 14,30 står det fortfarande hos svs!

Statistik åt sidan så är brons det loppet jag hoppas koppla någon form av kalsonggrepp på kollektivet idag (utöver spiken på Disco då som också borde svida lite om den sitter). Att familjen Kolgjini har 3 kusar på framspår med familjemedlemmar som kuskar på alla ska man inte underskatta. Taktiska fördelen är jättestor om den används rätt och jag är hundra på att de kommer att snacka ihop sig och försöka utnyttja läget. 11% på dem ihop är löjligt lite, borde vara väl norr om 30% i min bok. Sweetman gillades senast, nu talar både statistik och mycket annat emot att den ska följa upp spetssegern med en likadan i finalen!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat