Det blir värre!! Har travet någon framtid med alla kuskar som inte tävlar
Förr spelade jag dagligen. Det går inte längre pga alla låga utdelningar.
På luncherna lägger sig alla platt och ingen vågar svara när favoriten kommer. Inte undra på att offensiva Djuse gör succé med sin offensiva körstil.
Igår på Solvalla i avd 2 körde Claes Sjöström en av favoriterna. Hamnade långt bak och struntade helt i att köra för seger. Likaså ser vi det allt oftare, kuskar som bar åker med.
Som idag på Solvalla, du måste var i absoluta främre träffen om du ska kunna vinna men ingen gör någonting. Hur fan ska det gå med sommarbanor i år. Det blir bara värre och värre. Folk vill inte spela på "uppgjorda" lopp.
Eller som Ulf Ohlsson med Betting Rebell på Solvalla idag. Helt meningslöst att starta från spår 12 om du tänker sitta kvar i kön när det körs i 20- tempo på mitt i loppet. Ger du dig inte iväg så är det kört.
Phoenix photo Örjan Kihlström struntade helt i segern. Men varför starta då? Per Lennartsson kör alltid prepare
Vet många som tröttnat på trav då det inte tävlas längre. Tacka vet jag att spela på kuskar som alltid ger chansen men dom är få, Mika Fors och Djuse och ngn till.
Senast redigerad av Indianen20 den 2021-03-27 klockan 18:24.
|