Som tidigare sagt - idag tror jag mycket på Erik Adielsson, som kör mina två spikar. Bolagssystemet inlämnades kl 10.30 i morse:
1) 2,3,5,7,9,10,11 r1-6 (tror det börjar med en småskräll direkt. 5 tar ledningen men kan bli het där. Nu bfro leder länge. 11 går också bfro och visade stigande form vid skrällvinsten senast. 2 har varit bortlottad de tre senaste starterna och får ett fint lopp idag. 7 är hårt betrodd från dåligt spår. 9 satt fast senast med allt kvar. Gillar Li Hanné och tar med 10)
2) 5 r9-10 (5 matchas mot derbyt och årsdebuterar med en lämplig uppgift. Spik)
3) 3,4,5,6,7,9,10 r8-2 (6 är en berättigad knapp favorit. 10 såg inte rolig ut på upploppet senast och kan inte spikas. 9 från bakspår med Örjan går bfb. 4 kuskförstärkt med Erik kan pila till ledningen. Finske 5 är betrodd och 7 sympatistreckas på visad form trots spår ute på vingen)
4) 1,2,7,15 r13-8 (15 är favorit men kan få svårare resa och ett annat tempo än senast. 1 med Ulf O i jollen är formstark. Markus är mycket optimistisk med 2, som är ett fynd till 13 %. 7 streckas med Erik)
5) 1,5,6,7,9 r4-3 (1 är favorit i stor fara. Han var fin i årsdebuten men är inte så snabb ut och kan fastna på innern. Tror ni, att Örjan släpper ut honom

med 4, som idag möter tuffare motstånd och inte kommer med på mitt system. 7 har i år vunnit två V75 och går idag bfro liksom startsnabbe 6. 9 missgynnas av bakspår, men streckas på visad form. 5 är starttrög och tveksam stridsvilja)
6)1 r8-12 (1 var grymt säker i ledningen senast och "skyddades" liksom idag av en här av skyddsvakter från tränarens kompisar i luddestallet. Spikas)
7) 2,5,7 r6-8 (lås på de tre elitloppskandidaterna. Inte alls säkert att 2 tar ledningen. 5 laddas utifrån. 7 blir tung att stå emot på upploppet)
Kostar 1470:-. Lycka till!