Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-30, 16:16   #20
travanalys

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men vilken jäkla lirare.....

1 spik. Insats >2000 kr och kvar med alla i sista.

Det är en enorm prestation att sätta den raden. Men det är ändå spelvärdesmässigt katastrofalt efterblivet att spela den där V5-raden i
en omgång med så låg omsättning.

Du var inte snett ute i din gissning "travanalys"!!

Normalt sett hade det behövt vara 11.5M i omsättning på den V5an för att prognosen ska vara att det fanns en rad med 5r.

Kan vara den mest underbetalde "ensamma vinnaren" genom alla tider på ett streckspel hos ATG.

"Rätt betalt" på den raden är över 7M.....
Man ska ändå komma ihåg att om omsättningen varit 10 miljoner tror jag kanske inte streckprocenten sett ut som den gjort. Åkes Larissa band gick upp väldigt mycket sista kvarten och känslan är väl att även Kent P:s vinnare hade ökat i procent med tanke på att det lyste rött... Sedan var Yankee Doodle märkligt bortglömd med låg omsättning, frågan är om det varit samma med hög omsättning?

Visst var det underbetalt men streckprocent är ej detsamma som vinstchans och går man på vinstchansen istället kanske det till och med var underbetalt? Min rank 1x6x2x2x4, men är trots det inte nära 5 rätt. Speciellt inte när jag hade 5 streck i första efter favoritens galopp i provstarten. Nöjd ändå med 9600 in på v3.

V5:or som går efter v4:a på lunchen har alltid varit mitt favoritspel. Ok omsättning men finns alltid många understreckade hästar i förhållande till vinstchans. Och jag tror också det är lätt att skaffa sig övertag om man grottar ner sig ordentligt i lopparkivet...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat