Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-03, 22:17   #131
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Jag har varit med i en del andelsspel med folk som jobbar på Kanal 75 och dom är ofta ruskigt fel på det. Och då jobbar dom med trav dagligen. Spikar ofta megalampor och de streckar alltid alla första-, andra- och tredjehandsfavoriter. Noll värde inbyggt i systemet.

Det hade varit kul ifall vi var ett gäng här inne som gick ihop och byggde ett andelsspel tillsammans för ett par hundringar per person. Viking90's andelssystem "snackisen" är ju till viss del ett sådant, men det systemet baseras ju huvudsakligen på oneliners där folk skriver att dom har ett drag eller ett spikförslag. Personligen tror jag att det största värdet med att vara flera stycken som spelar tillsammans är det faktum med att man kan bolla idéer och hitta infallsvinklar som en annan kanske inte tänker på. Slår man ihop våra kloka huvuden och spelar tillsammans för ett par hundringar per person så tror jag att det kan gå riktigt bra.
Tanken är god men svårt att administrera. Krävs ju ett stort jobb att fånga upp synpunkter och sammanställa i sista stund. Det känns ju som någon eller några får hålla i skaftet och lägga ner mycket jobb.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat