Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-04, 13:15   #54
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Min stora idé för dagen är Be the one. Såg att någon annan här inne hade henne sistarankad och det känns inte riktigt fair mot hästen. Gjorde det jättebra för fyra starter sedan då kusken pressade i dödens hela vägen och höll strålande. I Finlandsstarterna hade hon dåliga utgångslägen men gjorde starka slutrundor i båda starterna. Senast blev hon hängande och backade sist, tempotorsk efter 17-fart första varvet och trots 10 sista 700 så gick det inte att ta något. Tränaren brukar anmäla balans sent och jag hoppas på barfota men bör duga även med skor. Nu hade de ändrat till barfota på båda Ottilia Fri och Love no pain så kommer väl inte spika men hon är tidig för mig.

viking90 har en utmärkt varning i Mcgarret, jag klockade hästen i sin enda start barfota runt om och då gick 12,9/3000 med sparat i mål.

Månlykke blir nog trots den höga procenten spik för mig, jag tycker han har öppnat både snabbt och stabilt i voltstart och borde kunna köra sig till ledning tidigt. Ser fantastisk fin ut och är enligt mig bästa hästen oavsett volt. Kommer han bort är Roli Eld som i tidigare regi var mycket bättre barfota samt Orvar Mollyn som 22,9/2000 senast som troligen gör upp om det.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat