Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-05, 18:07   #164
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Verkligen otur. Men varför spelar du med min-utdelning? Du som är en så erfaren spelare när det gäller reducerat borde kunna trixa bort dåliga rader på ett bättre sätt.
Det handlar om att jag siktar på att vinna mer än dubbelt upp som minst om jag får alla rätt. Och det är systembegränsningreglerna som stoppar mig att lösa det på annat sätt.

Om jag hade haft inget eller ett väsentligt lägre utdelningsvillkor så hade jag inte haft streck för Order to Fly.

Jag ger alltså upp möjligheten att få tillbaka ca 540 kr per 200 kr för ge oss chansen att vinna ca 17000 per 200-ing. Ett val jag gör om alla dagar i veckan och två ggr på en söndag.

För den som ville så gick det att jämna ut skillnaden mellan Who's Who och Vagabond Bi genom att spela ca 450 kr vinnare för varje andel man hade i systemet. ( Man var garanterad minst 1200 kr per andel för alla utom WW. )

Så för den som tvunget ville ha lillvinsten säkrad var det lätt fixat.


Det som slog till var att raden till slut visade sig vara ordentligt överbetald. Raden gav 68k. Min beräkning pekade på bara 47k varvid raden blev bortsorterad. Omöjligt att styra över men lätt värt risken och priset för mig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat