Min klara uppfattning mot gårdagens trav är att streckspelen betalar allt mindre och att det tävlas allt mindre i loppen. Jag har många kamrater som slutat spela på trav för att de tröttnade på Solvalla-lunken som var för några år sedan. Jag är helt övertygad om att det kördes mer i loppen förr. Dessutom så blir hästarna allt snabbare varvid det är väldigt svårt att ta in längder på upploppet. Det är ju så att det spelas mindre nu på vardagstrav än vad det gjordes förr mätt per capita. Denna utveckling kan vi inte ha. För 15- 20 år sedan var det ngt alldeles extra om det blev jackpot på v75, nu är det det för jämnan.
Appropå Skoglund. Han kom med för han är en typen som alltid ska vara överheten till lags. Vi behöver kritiker som vågar kritisera toppkuskar , system, grund och uppbyggnad. Likaså Tillnamn.
Se bara i fotbollen hur mycket kommentatorer kritiserar. Vi måste få mer bränna i travet. Skoglund är den som beskyddar Att och toppkuskar. Är ngn kritisk mot Kihlström eller Reden ska han alltid ta dom i försvar. Är det en mindre kusk eller utländsk kusk så får man kritisera hej vilt. Jag uppfattar honom ej som genuin
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Indianen20 den 2021-04-08 klockan 21:56.
|