4 Arvid S.H (avd6) Perfekt startspår, 2%?! Visst kuskminus från Erik till Fredrik Persson själv men ryckte skorna första gången näst senast och vann från tufft läge och senast tog man till galopp på något stumma ben in på upploppet när Ivory di Quattro svepte förbi.
Han är ingen raket ut men inte heller seg som en traktor så bör kunna få en vettig position, jag kommer nog gardera brett i detta loppet då favoriten Demon Ima kan få det tufft att hålla ledningen. Johan säger att hästen kan spänna sig lite första 50m från innerspåret och det har man inte råd med när Pere Ubu laddas fullt utanför, Pere Ubu är själv också ganska påpassad här men det var en klass 1 Final man vann senast och nu uppe i Brons. Det är egentligen bara två hästar jag absolut inte kan se vinna detta loppet, 11 & 12. Dåliga lägen och sämre hästar helt enkelt.
7 Borups Racing med Goop upp och bike känns intressant på en 1%....
Han har bara jobbat i sanden efter den starten och känns väldigt pigg och glad. Han är ju som allra bäst när han slipper ryggar och jag skulle gärna se honom i ledningen här. Då tror jag han kan gå en 13-tid faktiskt. Nu är han ju osäker från start så det kanske blir svårt att komma dit trots ett perfekt spår. Den här gången vill vi inte sitta fast och hästen går bra i dödens också, men då blir det såklart svårare att vinna loppet.
Det där är orden om en häst som är spelad under 1% nu. Lägg därtill att hästen har gått i spets 3 gånger och vunnit alla. 1 Typhoon Face (avd4), jag vet dock inte hur tränaren motiverar att den ska gå en 13 tid. Enda gångerna hästen har nosat på 13-tider, höga dessutom 13.8 är i Autostart medel och sprint nu tror han på 13tid i volt över 3140...
Sen som Stekel har nämnt för ett tag sedan så har Ola Karlsson grymt bra facit på V75, Run Brodde Run (avd1), Panamera (avd4) & Red Mile Brodde (avd6) kanske kan vara intressant som platslir.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|