Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20
Ser inte ditt inlägg förankrat alls. Det jag visar på är att det blir allt mer favoriter och Speedwaytrav. Ett välkänt fenomen som inte förnekas av ngn. Problemet är att spelet minskar handlar kraftig på enloppsspel och att övriga spelformer haft svårt att följa index ( bortsett från förra året)
Men ska det fortsätta med ständiga jackpot omgångar så ledsnar folk till slut. Stryktipset växer just nu väldigt starkt och en del spelare föredrar detta framför trav då det är jämnare och högre utdelning i snitt. Sällan full pott betalar under 50 k på helgerna. Men om du gillar utvecklingen så grattis
|
Den senaste tiden har det väl ändå varit extremt få JPs? Åtminstone på V75?
Föranktrat och förankrat.....det räcker med att kunna räkna.
Om de som spelar hårt på favoriter kan göra det lönsant så innebär det att det går att spela lönsamt på favoriter utan att spela hårt också. Att de som inte spelar hårt fattar att de måste skynda långsamt eller inte spela alls....ja det är ju småspelarnas eget fel.
Common sense!
Tråden handlar om en helt annan fråga, helt klart. Trav tenderar att bli tråkigt att titta på ibland. Jag har aldrig påstått något annat.
Jag vänder mig bara emot dina argument. Som t ex att vinnarspel på favoriter skulle bli lönsamt helt plötsligt för att man höjer insatsen. ( När det snarare är tvärtom eftersom ju hårdare man spelar, desto mer spelar man ner sitt eget odds! )
Eller utdelningsnivån på V4 där det handlar om att man måste lära sig hur man bör spela. ( Surprise, även där! )
Bara för att det skulle tävlas mer i loppen skulle inte den i allmänhet förlorande småspelaren klara sig bättre ändå. Men jag skulle såklart inte klaga om det tävlades mer i loppen, för underhållningsvärdet