Med mindre än timmen kvar så pågår bygget för fullt och jag tycker det finns flera alternativ till spikar för kvällen. Nu gäller det att välja rätt och sedan hitta kantbollarna.
I första borde
5 Coin Perdu ha bra vinstchans men Bergh är alltid lurig och när betaltjänsterna spikar en 40-plussare så är det ofta läge för syn!
Draget
7 Platinum Tile i andra känns fortfarande roligt även om procenten nog kliver upp på tvåsiffrigt tillslut. Barfotdansande Love You avkomman som står för favoritfiolerna värst emot och man får nog kanske ta med BG ändå då hästen varit grym tidigare. Och BG är inte lätt att komma rätt på nuförtiden.
I tredje känns
8 Posh Shopping som ett spikbud då jag tror att man bombar framåt tidigt mot piken. Och däriffrån får övriga vara bra för att ta ner den. 3 är rolig vid gardering.
Fjärde är väl ett av de lopp där favoriten
4 Reven Dejavu känns som ett spikbud men även här tickar det upp mot 50-strecket och då är det kul att leta motbud. 9 Vanja har jag gått på tidigare och 10 Joker Boko har kapacitet. Åker båda med vid gardering!
I femte lutar det åt chansspik på Bergharn från bricka 4 med
Jimmy Arthur! Det var drag på den senast och när kollektivet går på Sjunne på allt rött i startlistan så går jag emot och hoppas på en riktig "håll käften"- prestation!
Sjätte känns lite givet att gå emot Örjan med storfavoriten och jag ser
6 Felix Orlando som ett spikbud. Visst finns det fler bakom men som andrahandare känns Felix riktigt spelvärd som spik. En eller fyra får det bli!
Avslutningen är öppen och även här finns två rätt stora favvar att gå emot. Jag sätter nog båda först i ranken dock men tar många bakom i båda loppen och jobbar på två stänkare som drar upp utdelningen lite!
Lycka till!