Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-17, 12:10   #54
Nobleflash
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5752
Standard

V75
Inlämnat: 2021-04-17, 12:38
Bergsåker
Lördag 2021-04-17
Start: 16:20
Kostnad: 576,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6, 8, 10 (3, 12)
2: 8 Magnificent Tooma (2, 11)
3: 6, 11 (1, 2)
4: 3, 4, 6, 7, 12, 14 (8, 9)
5: 3 Deal Done Zet (4, 2)
6: 1, 3, 9, 11 (2, 5)
7: 2, 4, 5, 11 (1, 7)

6x1x2x6x1x4x4 = 1152 rader.
1152 x 1 x 0,50 kr = 576,00 kr.
Totalt: 576,00 kr.

Testar såhär och lämnar in "tidigt" då jag ska iväg en sväng på eftermiddagen. Får se loppen ikväll.

Lopp 1:
Väldigt jämnt lopp kapacitetsmässigt mellan hästarna som verkar vara i bra form också på många håll. Flera som nog känner att man kan vinna med sin häst här. Jareth Boko är skrällen från ett bra läge och tål tufft tempo. Gillar Andreas Lövdal som kusk med.

Lopp 2:
Jag litar på att Örjan hittar ut och löser starten. Hästen är gynnad av distansen och det borde vara en bra chans. Tror den blir svår att stå emot för de andra.

Lopp 3:
Nu gissar jag mest och går på egen känsla här, men jag har kollat lite på de senaste loppen för Odd Herakles. Den har öppnat bra och vunnit varje gång, såklart. Men den har varit lite utmanad ett par gånger och sett lite seg ut sista biten. Tycker Solberg har fått jobba en del på hästen in mot mål i ett par av loppen för att han ska hålla farten. Ryckt tussarna ett par gånger. Kanske att hästen bara gjort sitt och inte mer... men tycker inte den sett oslagbar ut.

Jag dubblar med Månlykke A.M. och hoppas att Gunnar Melander tar högertum tidigt och sätter sig i dödens och vi får en duell. Ska någon slå favoriten kanske det är en avkomma till Månprinsen som ska göra det.

Lopp 4:
Svårt lopp där flera kan vinna. Roligast är Kate Baldwin och Divine spelmässigt.

Lopp 5:
Får Deal Done Zet ledningen borde det vara en bra chans. Sjunker kanske månne i procent in mot slutet också då det säkert snackas upp om andra hästar. Hoppas lite smått på det och att favoriten vinner här ändå sen.

Lopp 6:
Funderade ett tag på om jag skulle skippa hästarna på bakspår, men tänkte om lite efter strykningarna och att det nog lär laddas rejält från start på flera hästar och att det kan gå undan. Då kan de nog komma rätt fort sen Vikens High Yield och Vae Victis Club om de andra har kört för hårt.

Lopp 7:
Borde vara täckt med 2, 4, 5 och 11.

Very Kronos kan nog vinna ändå. Verkar som flera "experter" kommer plocka bort den och visst att den kanske ska köras "snällt". Men jag blir heller inte förvånad om Erik kör fram eller låter hästen springa på ordentligt sista halvvarvet för att få en genomkörare. Är hästen löpsugen kan det ju gå vansinnigt fort då.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat