Ämne: Värmningar?
Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-30, 09:26   #1
MagicNumber
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 807
Standard

Värmningar?


Hej!

Har några funderingar kring värmningar som följt mig genom åren som man kanske kan få svar på här?

Jag förstår att alla banor givetvis har olika förutsättningar när det kommer till att visa värmningar för oss spelare men har noterat att det oftast visas färre värmningar på orter som Umåker. Inga konstigheter..

Min första fråga är om alla värmningar på banorna måste redovisas av de hästar som värms eller är det fritt fram för teamet på respektive bana att välja?
Är det kanske bara omständigheter kring att just den häst vars värmning inte visas för spelare / ATG går och vinner?? Det har hänt lite för ofta för att bara vara en slump enligt mig.

Har nämligen märkt att på en del banor så händer det alltför ofta att man inte visar de vinnande ekipagens värmning eller de hästar som åtminstone kommer in topp 3 (ofta storskrällar)

Färjestad är t.ex en bana som undanhåller vinnande hästs värmning och när det varit V86/V64 på Jägersro.

Kan det vara när en viss person arbetar som har ansvaret som då och då "undanhåller" en grym värmning för att hålla oddsen höga och själva kan göra sig en hacka?

Ibland verkar det även som att vissa värmningar har släppts först efter att starten har gått iväg.. det kanske bara är jag som inbillar mig eller kan min misstanke om att vi spelare inte får all information stämma?

Mvh
MagicNumber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat