Jag tror att det kan bli riktigt bra utdelning i dag.
Avdelning 1:
6 Surf'n'Turf känns som fel favorit. Hyfsad form, men vinner inte så ofta. Förvisso fördel av Örjan och springspår, men vinsten är långt ifrån given.
Förstahäst blir 3 Sato som är riktigt bra och har formen. Andrastreck är 1 Mellby Ess som är långt mycket bättre än sina 2%. Tredjestreck blir 11 McGarret. Letar man ytterligare skrällar så är 4 Grinnebys Orion superspännande. Gör det bra mest hela tiden.
Jag börjar så, sedan får vi se om jag fyller på mer där bakom.
Avdelning 2:
6 Seisimic Wave spets och slut. Bara galopp emot. Höga spelprocent, men ser ingen anledning till att försöka fälla.
Avdelning 3:
Vidöppet lopp. Kan tänka mig att strecka hela fältet. 15 Beauty Wind är troligtvis bästa hästen i loppet på grundkapacitet, men man står ruskigt illa till här.
Förstastrecket blir istället 11 Pappajonnys Ilse som är vansinnigt understreckad på sina nuvarande 3%. Offensiv körning aviserad. Måstestreck.
Ta många.
Avdelning 4:
Ytterligare ett vidöppet lopp. Jag är inne på att ta alla. De tre mest spelade står på bakspår. Tror att det kan skrälla ordentligt.
Avdelning 5:
Vidöppet här också. 7 Chiru är ruggigt bra och är rätt favorit. Jag kommer dock gardera. 2 Appasso är tidig. 4 Cash Cowboy likaså.
Målar halva avdelningen.
Avdelning 6:
1 Sorbet håller upp ledningen. 3 Floris Baldwin laddas framåt och det blir fart på avdelningen. 5 Very Kronos hamnar andra utvändigt. 8 Harran Boko får tredje utvändigt och får gå i Very Kronos rygg sista biten. 8 Harran Boko hinner dit på linjen.
Avdelning 7:
3 Västerbo Imtheman körs offensivt och kommer hålla jämnt och högt tempo hela vägen. 6 Algot Zonett är ruskigt fin och nu blir det barfota runt om. Galopprisken? 10 Moni Viking har tre ben i mål. Jag tar också med 14 Pacific Face.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|