Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-03, 16:25   #1
Bullo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4761
Standard

Statistik-Jens ”statistiskt statistiskt” V86


Jens har nu skapat ett andelsspel som kommer byggas kring statistik. Bara för att jag är intresserad av detta så kommer jag följa utfallet under den tid jag orkar. Här är hans egna ord om systemets uppbyggnad

”Det här är ett statistiksystem med statiska, förutbestämda regler för varje omgång.

1) Jag kommer ALLTID att helgardera omgångens skrällopp nummer ett och omgångens skrällopp nummer två – alltså de lopp som enligt statistiken är mest sannolika att generera en skrällvinnare.
Riktiga helgarderingar med precis ALLA hästar. Det kommer aldrig att hända, som jag varit med om flera gånger, att man tar bort någon enstaka häst och den vinner… På så vis får jag med de där ”omöjliga” som inte kan vinna men ibland gör det ändå. En enda sådan räcker för att utdelningen ska skjuta i höjden!

2) Jag kommer alltid att spika omgångens två största vinstchanser. Inom V86 är dessa inte alltid favoriter, ett faktum som naturligtvis höjer potentialen i systemen.

Återstående lopp löses med tre streck vardera, Ibland två eller fyra i något beroende på hur dyra helgarderingsloppen är. Spetshästen och bästa hästen får normalt de två första strecken.

Det här blir system som i varje omgång har hög potential, och rent statistiskt bör slå in några gånger om året!”

Första gången detta system lämnas in blir onsdag 5/5.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Gotland (+5), ExtremtRik (+8)

Senast redigerad av Bullo den 2021-05-04 klockan 16:27.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat