Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-05, 16:39   #19
Jiwa
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
@Jiwa

Under 2016 tog sig Bergh in i en utmattning, har man en gång varit nere i den källaren vill man inte dit igen. Det sägs även att man lättare kan åka på en utmattning om man redan haft det så det är extremt viktigt att lyssna på kroppen och vila när kroppen säger ifrån.
Jag vet att det åtminstone finns en läkare här på forumet, möjligt han tycker det är strunt o osant det jag skrivit :P

Jag vet inte om alla hans kuskändringar senaste tider beror på just detta, men jag har läst att han tidigare sagt att när han gjort sena ändringar beror det på att han behöver vila istället för att åka till banan...

Jag lyssnade på podden med Mattues när Bergh gästade, där pratade han om när han hade sin utmattning och han satt i sin husbil mellan loppet och stack ut och körde loppet sen tillbaka till husbilen för att vila...

Tack för info. Det kan absolut vara så och det respekterar jag honom för. Vi får väl hoppas att det inte är något annat även om jag inte förminskar det han går igenom men jag fick känslan att det kunde vara något annat. Men dumt att spekulera för det är en av Sveriges bästa travtränare genom tiderna absolut. Bergh behövs verkligen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat