Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-06, 18:28   #1
Bullo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4761
Standard

Statistik-Jens ”Statistiskt statistiskt V75”


Precis som Jens gjort ett nytt andelssystem på v86 så startar han ett nytt även på V75. Och precis som på v86 kommer jag följa utfallet på detta så länge som jag orkar, mycket för att jag tycker det är lite intressant. Nedan hans egna ord om systemets uppbyggnad

”Det här är ett statistiksystem med statiska, förutbestämda regler för varje omgång.

Jag kommer ALLTID att helgardera omgångens skrällopp nummer ett och omgångens skrällopp nummer två – alltså de lopp som enligt statistiken är mest sannolika att generera en skrällvinnare.

Riktiga helgarderingar med precis ALLA hästar. Då får man med de där som inte kan vinna men ibland gör det ändå.

Jag kommer alltid att spika omgångens två största vinstchanser – oavsett hur spelarna rankat dem, men naturligtvis är det ofta favoriter.

Återstående tre lopp löses med 4 streck vardera, ibland 3 eller 5 i något lopp beroende på hur dyra helgarderingarna blir. Prioriteras gör spetshästen och bästa hästen. Den senare vet man i regel vem det är, men ibland finns flera spetsbud. Då kan flera ”spetshästar” bli aktuella, dessa vinner oftare och är i regel mindre spelade än favoriten/”bästa hästen”! 5/1640a-hästar prioriteras också i sådana lopp.

Det här blir system som i varje omgång har hög potential, och rent statistiskt bör slå in några gånger om året!”
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), superanka (+1)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat