Jävligt regnig dag så jag satte mig en stund med det här också, brukar annars nästan aldrig grotta ner mig i finska omgångar. Här finska lopparkivet förresten för de som inte har det listat redan:
https://www.veikkaus.fi/fi/veikkaustv/tototv
Consalvo är rätt hårt streckad i första, den hoppar jag gärna. Öppnar inte bättre än medel och kommer hamna bland de sista och kommer behöva göra grovjobb. Övriga tre betrodda är vassare iväg och kommer sitta därframme. Risk för körning men låg risk tror jag till slut. Den som kommer till spets har bra chans, det som är lite oklart är taktiken som ger det svaret.
Stayerloppet har jag inte läst på jättemycket men om jag läser en sån här lista rätt så är det lite skevt, dessa plockade jag på uppstuds. 9,11,13,14. Marschall Match har vunnit silver i Sverige och står 20 meter före favoriten som är mycket hårdare spelad. Den blir förstahäst.
Utgång Gocce, öppet bakom.
Lissun Eerikki bråkar jag inte med utan spikar, även om strecken kanske är några procent i överkant. Hästen är inte speciellt snabb ut eller helt klockren i stilen. Men verkar helt brutal och även om gången är lite kantig så ser den aldrig ut att på riktigt vara på väg i fel. Vunnit utan att brukas i bott senaste fyra som jag kollat. Brukar lägga en speed mitt i loppen för att överta och jag tror inte de kommer kunna ta emot ens om de vill här faktiskt.
Samma här utgång Gocce, streckar nog 1-6. Förstår inte riktigt den låga streckningen på hästarna med lågt spår här, borde vara kraftig fördel i den här proppen.
Lurigt lopp, tror Zap är illa ute efter uppehåll och med innerspår. Com Milton en bra susare, den piper nog till spets och kör de där kan det iallafall bli spännande!
Vettetusan, men här går jag nog på känsla och för att gå emot strömmen rakt av. Vernissage kan jag faktiskt inte så bra, men var knapp favorit i storloppet senast och pga gunga då har alla övergett och är nu bara tredjehandare med någorlunda samma motstånd. Och Fredde är ju inte någon storloppskung direkt, kollade upp en snabbis hur han lyckats med hästen i större uppgifter också nu. 500k eller mer i första pris, 1 vinst på 13 försök.