Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-11, 16:44   #23
Kgrh

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Läser Timo Nurmos i veckans Travronden:

"Travronden vill inte att jag ska skriva om vilka dåliga spår mina hästar får varje gång. Men det är bara fakta och alla kan gå in och kolla själva. Det är väldigt tråkigt att det sker vecka efter vecka. Till V86 nu på onsdag har båda hästarna som är anmälda i autostartloppen fått spår åtta bakom bilen. Och på lördag i Umeå har alla sex hästarna som är med i autostart fått dåliga spår. Det blir inte roligt att åka så långt och övernatta när man vet att de inte har någon chans på förhand. Just i V86 och V75 är spåren ofta helt avgörande."

Fullständigt ointressant. Menar han att startspårslottningen är riggad till hans nackdel? Eller varför tror han att någon läsare annars är intresserad av att vid upprepade tillfällen ta del av sådant här? Tyvärr gör det att man blir mindre intresserad av att läsa hans annars säkert intressanta texter.

Jag blev så irriterad att jag var tvungen att kolla lite bakåt i tiden (ej produktiv tidsanvändning)... I rikstoton under 2021 har hans hästar för övrigt haft följande spår (hänsyn ej tagen till startmetod):

1: 2
2: 2
3: 3
4: 2
5: 5
6: 5
7: 1
8: 1
9: 1
10: 2
11: 2
12: 8

Lustigt med spår 12 åtta gånger, men Timo kan vara lugn – det kommer att jämna ut sig över tid. Vi får se om han skriver om tur i spårlottningen då.

Och i förra veckans V86 hade han förresten två hästar som startade från spår 5 i autostart och en som startade från spår 4 i autostart. Veckan före det tre hästar med spår 4 i autostart.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat