Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-01, 23:44   #209
shoreline

shorelines avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

2010-11-02 Spartak Moskva - Sibir Novosibirsk (KHL)

Datum: 2010-11-02
Tid: 17:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Spartak Moskva - Sibir Novosibirsk

Spel: Sibir Novosibirsk
Insats: 2%
Odds: 2.470
Bolag: Betsafe

Motivering:
Ni som följt den här dagboken under dess tid har säkert märkt att jag är lite förtjust i Sibir.
Jag tycker att man har ett bra lag, med just betoning på LAG.
En jämn trupp, med några spelare som sticker ut lite extra i Stefan Liv, Ville Nieminen & Igor Mirnov bl.a
Även om de flesta poängen tas på hemmaplan, så har man kapacitet att störa även de bästa på bortais.
Man kommer till Moskva med tre raka segrar i ryggen (alla på hemmaplan), men hade dessförinnan tre raka bortaförluster.
Nu är inte deras bortafacit så illa som det låter, utan Sibir har faktiskt 4 segrar och fem förluster på bortaplan, så det är ett helt ok facit.
För närvarande är man fjärde bästa lag i KHL, 16 poäng före Spartak Moskva.

Spartak då? Efter fem raka förluster så tog man sig samman och slog Severstal hemma med 3-1. Ingen speciellt bra match, men samtidigt gjorde man en rätt så bra match borta mot Salavat men fick 1-5 i baken.
Nio matcher har man spelat på hemmais, och endast tre av dem har resulterat i seger.
Spartak Moskva är ett större namn än vad man är lag, och jämför man lagens trupper så tycker jag att Sibir är en klass bättre.
Det finns inga direkta spetsspelare i laget, och bäste poängplockaren är Branko Radivojevic med sina 13 poäng.

I målet har man gamle Dominik Hasek, och hans räddningsprocent på 89.2 och 2.99 insläppta per match vittnar en del om att hans bäst-före-datum gick ut för ett par år sedan.
Härom veckan sågades han av en rysk krönikör som ansåg att Hasek borde stannat hemma och spelat i någon av de lägre tjeckiska ligorna, eller ändå bemödat sig att kolla upp standarden på KHL innan han flyttade hit och skämde ut sig och klubben.
Det ligger något i det...

Jag tror att oddsen ligger lite som de gör eftersom att Sibir inte direkt rosat marknaden på bortaplan i de senaste matcherna.
1.90 finns om man vill spela ML, jag är inte särskilt förtjust i den spelformen utan spelar raka tvåan till en lite lägre insats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
speedmagic (+1), dNa (+1), Kalle (+1)
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat