Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-16, 12:40   #4
Staketkusken
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2932
Standard

Travet är en riktig ankdamm, vilket jag kritiskt påpekat många gångar här i forumet.

Först och främst så finns det tydlig hierarki inom travet när det kommer till kuskar och tränare. Jag menar, nuförtiden är det endast omkring 20 kuskar som är ständigt återkommande i de flesta lopp och framför allt storlopp. Den här gruppen är dessutom väldigt känslig för kritik. Travtränare och kuskar håller varandra om ryggen, man påstår att det är tävling men ledningar släpps hit och dit, luckor uppenbarar sig alltid för favoriter och i TV4 är kritiken obefintlig.

Ett färskt exempel på hyckleri är ju att Gocciadoro var ”hatad” för drygt ett år sedan efter en lärlings drivning. Alla i travmedia fördömde detta och likaså styrande inom travet. Men nu är italienaren ny tränare på Solvalla och Malmroth är överväldigande glad att Vivid Vise As ska vara med i Elitloppet och 14 dagar ... Visst det var inte Gocciadoro som drev en häst i en värmning, men det går ”fort i hockey” som man säger.

Felet med just travmedia, vilket jag påtalat ofta, är att det inte är riktiga journalister som Lasse Granqvist mfl som gör sändningarna. Nej, i studion är det ex-kuskarna Sandra Mårtensson och Jennifer Tillman vars lojalitet ligger hos ”kuskarna”. Sedan har vi Per Skoglund som varje jul bjuder hem till uppesittarkväll – i egna stallet bland egna travhästarna.
Micke Nybrink är väl den som ibland kan vara kritisk, men han blir ofta nedtystad med ”Men Micke, kan du köra häst?”.

Nåväl. Summa summarum är felet att i travmedia är de för insyltade. Som Skoglund, Fernlund med flera. De både kör och äger själva hästar.

Nu blev det långt men det är roligt att fler vaknat ...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Supervisor (+10), Kgrh (+1)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat