Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-18, 01:22   #91
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bazire verkar ångra sig och tackar nej med Dorgoz de Guez bland annat tack vare besluten domarna gjort i de sista han nämner inte just Eric Raffins avstängning o böter utan Robert Berghs och att hästen "inte förtjänar att tävla i Sverige"
Trist

Om ST ligger i lite till hinner de kanske stänga av 4-5 till kuskar/tränare med elitloppsaktuella hästar

Men det kanske är planen- stäng av allt och alla som har häst nog att utmana Stall Zets hästar.

Årets Elitlopp börjar likna ett praktfiasko innan det ens startat.

Det är ju blandningen av Svenska och Utländska hästar som gör elitloppet intressant. Det blir mer tävling när Utländska ekipage är med som inte kör som man räknat med- de sätter färg på loppen helt enkelt.

Se bara på Copenhagen Cup Dagen , där vart det frisk tävling i nästan alla lopp.

Årets Elitlopp riskerar ju att bli en riktigt tråkig tillställning där de mest är svenska ekipage med, som anpassar sig efter vår trista körning. Alla vet vem som på pappret är bäst och vinkar fram den till spets. Det är ju säkrast så.....
Man kan lifta med till ett andrapris istället för att svara ledning och riskera att bli utan prispengar.

Elitloppet blir lika spännande som en normal Gulddivisionsfinal.
Eller de kanske måste börja bjuda in silverdivisionshästar då många som har ”riktiga” elitloppshästar är avstängda eller tackat nej redan.

Misstänker att jag låter rätt negativ men jag tyckte de franska två hästarna och Robbans Hail Mary var bland de intressantaste deltagarna i årets Elitlopp.

Stall Zet har fina hästar men jag har fortfarande bitter eftersmak i munnen efter förra årets elitlopp och vill helst slippa se Stall Zet vinna årets upplaga av Elitloppet.

Jag kommer nog inte heller fälla några glädjetårar av lycka om Gocciadodoro vinner elitloppet.

Senaste veckan har vi mist 3 rejäla utmanare till Stall Zet och Gocciadoros hästar.

Jag får väl heja på Aetos Kronos som ligger mig varmt om hjärtat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+20)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat