Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-23, 12:18   #194
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ett andelsspel som kostar så mycket (och 8400 rader). Jag är småspelare och satsar ofta max 120 kr på V75. Ska jag bli imponerad av ovanstående? Nej! och åter nej. Det är löjeväckande komiskt med dessa andelsspel som man köper in sig på och presenterar här. De är så stora att det knappt behövs någon travkunskap för att trycka dit två favoriter och sedan kladda på i resten av loppen. Jag tycker dessutom att andelskostnaden på 400 kr är helt utanför min ekonomiska ram. Särskilt vecka efter vecka.
Håller inte med. Mest eftersom det är helt fel.

Det blir lättare att få fler rätt med ett större system. Men det är absolut inte automatiskt lättare att generera mer vinst per satsad krona eller ens vinst överhuvudtaget över en längre period bara för att insatsen per spelomgång är mycket större.

När insatsen ökar uppstår andra problem som man måste lösa. Annat man måste vara skicklig på.

Och att det skulle krävas mindre travkunskap håller jag inte heller med om. Spel på trav handlar inte enbart om att pricka vinnande ekipage. Det ska göras till rätt odds också. Annars blir det inte ett dugg lättare att gå mer plus bara för att man spelar ett "stort" system. ( 4200 kr är absolut ingen jätteinsats år 2021. )

En ofta bortglömd fördel för småspelaren är att i stort sett alla omgångar är möjliga vinstomgångar.

Med ett större system blir en del lågutdelningsomgångar något man kanske inte en bör pricka alla rätt i. Då är det något fel på systemet. För det ska ju helst gå med vinst om man prickar rätt. Annars hade det ju varit smartare att spela med lägre insats ( eller helst inte alls. )

Edit: Att du, och förhoppningsvis alla andra, håller er inom en för er rimlig spelbudget, anser jag såklart att det är en bra sak.

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-05-23 klockan 12:22.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat