Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-25, 11:49   #205
legolasse
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Very Kronos är en grym häst när han fungerar men jag har svårt att se honom vinna på 1609 och gå 09 tider med snabba tempoväxlingar. Typisk medeldistansare. Men jag har haft fel förr, hösten 89 tror jag det var
Very go tur med Kronos Mackpeter
Har haft Very Kronos som en favorithäst väldigt länge och har väntat på denna stund. Hästen har varit valpig och opolerad och har därför hoppat bort många miljoner i stora lopp.

Adielsson har kört helt enligt Svantes syn på hur man ska köra häst. Med andra ord inga Svanstedtssvepningar för att sedan hålla igång för fulla muggar sista biten.

Tyvärr var förtidsoddset inget att hurra för men nu efter spårlottningen är det mer lockande. Hoppas på en bra resa i försöket (hitta ner i hyfsat läge, alternativt hjälp med tempot) som leder till finalplats.
Väl där hoppas jag att de provar någon form av stängt huvudlag och då tror jag att det kan bli åka av...

Har helt ärligt inte sett ut som hästen varit riktigt trött i någon av sina starter. Mer inte kunnat hålla samma fart eller inte kommit ikapp (se huvudlagsändring).

Känslan är att detta kan vara en superstjärna i vardande.

Så våga nu firma Adielsson/Båth!!!

Jag håller tummarna för er!

__________________
Trav är trav!

Senast redigerad av legolasse den 2021-05-25 klockan 12:12.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat