Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-23, 13:12   #19
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Fast det är mer min personliga uppfattning. Att spelen i grunden ska var attraherande, där den som är duktig även ska kunna vinna på sikt. Återbetalning ska vara såpass bra att det är möjligt. Annars kan vi sänka återbetalning till 70 procent. Särskilt i enloppspel.

Det är samma med prispengar i travsport. Det ska finna en chans att om du får fram en bra häst så ska du kunna göra en ekonomisk vinning. Den andelen sjunker hela tiden . Allt färre vill satsa pengar på travhästar idag. Backa bara 20 år så ägdes hästar av ett ganska brett spektrum av människor. Så är det inte längre, många tränare äger sina hästar själva.

Pengarna, den totala delen försvinner på annat. Precis som inom sjukvården . Trots ökat vårdbehov så ökar ist den administrativa delen men inte folk på golvet. De sista 10 åren har den administrativa delen ökat med 30 procent inom sjukvården, men i princip ingenting vad gäller personal på golvet.
Vad är "så pass bra det är möjligt"? Bra för vem? Spelarna? Sporten? Spelbolaget?

För spelarna är 0% avdrag så bra som möjligt. Allt annat är sämre än så bra som möjligt.

För sporten och spelbolaget är så bra som möjligt högre än 0% avdrag. 30% avdrag är sannolikt för mycket eftersom 20% var för mycket. Sänkningen till 15% har varit lyckad. Man har fått hyggligt liv i enloppsspelen sedan de fixade sammanslagna pooler.

Jag är tämligen tvärsäker på att 10% avdrag är på tok för lite. Omsättningen kommer inte att öka med 50% än på något decennium även man skulle sänka så mycket.

Exakt var sweet spot ligger är svårt att veta exakt. ATG har bäst koll på sina kunders vanor och spelmönster. Deras jobb är att optimera sånt här. Inte att göra det så bra som möjligt för spelarna.

Att pengar försvinner till annat stämmer extremt bra inom travet. Kostnaderna för Kanal75 och ATGs digitala kanaler tuggar i sig otäckt stor andel av ATGs intäkter på toppen. Men det är inte så lätt att göra så mycket åt det tror jag. Det är ju streamad sport och spel via digitala kanaler som krävs för att konkurrera idag.

Jag håller med dig om att det finns problem. Men det mesta är extremt svårt att påverka. Om det hade varit lätt så hade de gjort det redan. Även om de ibland är tröga i sitt agerande så är de absolut inte korkade.