Intressant Jiwa. Alltid kul att se hur andra tänker om loppet.
Mikka Foss låter väldigt uppåt kring nr 1 och tror han kan hålla upp ledningen i avd1. Han säger också i en tidig intervju att detta är en av de bästa hästar han kört och ingen av Allexxandros hästar i senaste starten gick något på vaggeryd kan vara något i banunderlaget som ingen av hans hästar gillade? håller de spets trodde han på en mycket bra segerchans. Tappar de ledningen så söker de sig ut för att ta den i ett andra skede. Gooner gillar jag skarpt en häst som tål alla upplägg. Kommer hamna fint på det direkt och är med och krigar om segern. Favoriten får tant agda spika på mitt joker låser jag på
1-3-10 men på mitt mindre 300 kronors låser jag enbart på 1-3
avd2.
Global Antention är en strulpelle men klart bättre med bilstart och bike på nu som vid segern för 3 starter sedan. Kommer nog sitta i spets in i första sväng och med klaff så blir han svårpasserad 6 procent och tänkbar spik för den djärve.. På Jokern tar jag med alla men tippar Global etta..
avd3. Här spikar jag
Handsome Brad tror han är mest gynnad av distansen. När tempot bedarrar så kommer Calle söka sig utvändigt och pressa på sista bortre. Tror han bara vinner detta och spikar utan att fundera så mycket.
avd4. TT spikar nr 5 med bra rapporter i ryggen. Draget är nr 6 som skall gå med bike ff gg och kommer vara rejält förberedd inför detta. Nr 9 känns också som en häst att passa på.. Fina rapporter..
avd5.
Aragano As med bike och Jorma lär ladda vad som går. Nr 3 känns värst emot och favoriten får stå tillbaka lite i tipset. 6 och 10 får anses som två skrällar.
avd6.
Viking brodde låter Timro äckligt nöjd med. Huvudstång, helstängt, bike, och bra chans på ledningen. Toppchans och enbart 8 procent den spikar jag alla dagar i veckan.
avd7. Stor feeling för skräll.. Tar alla men pass upp här finns det gott om spelvärda bud. Bergh har ett ess i rock armen lär kämpa mot slut. Örjan är alltid med i dessa sammanhang. Massa spännande ändringar på nr 11 samt mega bedövaren nr 8 som sätt fin ut och nr 12 som kan gå rejäla repor men hamnar nu?
Tror på hög utdelning idag.