2010-11-03 Lokomotiv - Ak Bars (KHL)
Datum: 2010-11-03
Tid: 17:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Lokomotiv - Ak Bars
Spel: Ak Bars ö 2.5
Insats: 3%
Odds: 1.850
Bolag:
Motivering:
Och så den sista då.
Toppmöte i KHL, eller inte tabellmässigt då Ak Bars återigen verkar strunta i grundserien så länge man tar sig till slutspel.
Men laget tänder till i varannan match i princip, och nu vill man antagligen visa upp sig från sin bästa sida.
Det här är tyvärr en grej vi ser rätt ofta från Ak Bars framförallt, men också från Salavat. Man går lite på halvfart och spelar bra i varannan match eller när stormatcherna väntar.
Rent statistiskt så går det här spelet in eftersom Lokomotiv släpper in 3.85 mål per hemmamatch och Ak Bars gör 3.5 mål per bortamatch.
Det är alltså två rätt offensiva lag som möts, och hade det inte varit så att i princip varje toppmöte i KHL tenderar att bli ställningskrig så hade jag varit inne på överspelet i matchen och inte bara på Ak Bars.
Men Lokomotiv är inte lika bra som i början av säsongen. Resultaten ramlar förvisso in hyfsat men spelmässigt är man inte särskilt bra just nu.
Målvakten, Dmitri Kotschnew (91.1%) läcker rejält och faktum är att Lokomotiv, trots sin ligaplacering, släpper in femte mest mål i hela KHL.
Vad Ak Bars har för offensiv styrka har jag varit inne på tidigare. Jag tycker inte att något annat lag kan mönstra en bättre offensiv.
Lägg där till att man alltid spelar bättre mot de bättre lagen, och även om det här skulle bli så att lagen tar ut varandra så behöver Ak Bars inte särskilt många målchanser för att göra mål. Något som tydligt bevisades mot Avangard Omsk då man gjorde tre mål på 13 skott i period nummer 2.
Om ni tvivlar på Ak Bars offensiv så kan ni själva gå in och ta en titt på deras laguppställning, jag vet att jag länkat till den tidigare i tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Kalle (+1), speedmagic (+1)
|