Visa ett inlägg
Gammal 2021-07-13, 18:33   #2563
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Toumas Rantanen gjorde igår sitt tredje travlopp i Sverige...Hur slutade det? Med vinst och åtta månaders avstängning. Cirka 20 rapp över upploppet hade han tid att göra.
Han höll dock med om att drivningen var ful och felaktig och tycket straffet är korrekt.

Någon gång över upploppet borde det väl slagit han att det inte är rätt de han gör...

https://www.atg.se/spel/2021-07-12/v...lopp5/resultat
Såg det där också och det är skönt att folk ibland faktiskt sätter upp händerna och bara erkänner och tar straffet som det är. Ovanligt numera känns det som.

Det är bra att de kör rätt hårda straff också. Men tror det är fel att tänka att alla som gör sånt där gör det med berått mod. Sitter jag som nybörjare i en gocart och åker på rakan sida vid sida med min konkurrent så sitter jag säkerligen och gungar framåt i sätet även om det ger absolut ingenting. Och på samma sätt är det nog sista biten på ett tight upplopp i trav när man sitter i sulkyn. Rutinerade är klara i sinnet då och gör rätt saker (Gocciadoro satt det riktigt långt inne för men han verkar ha lärt sig nu till slut). Nybörjarna "gungar".

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat