Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20
Travsporten i Norge är i totalt fall. Första kvartalet minskade spelet 6.4 procent och nu i det andra kvartalet fortsätter med tilltagande kraft. Minus ofattbara 14.6 procent.
En del av förklaringen är omsättningstapp på max 20000kr. Om ngn förlorar mer än så stängs spelaren av. Därför går det inte att arrangera andelsspel på samma sätt etc.
Nu tittat Atgs tjänstemän även på denna fråga och är inte helt kritiska till att införa detta även i Sverige.
Vi ser nu hur de norska prispengarna dyker och hur allt fler slutar arbeta med hästar. En likande utveckling har faktiskt skett i Sverige med.
Ska vi ha en förlustgräns på 20k även i Sverige?
|
Sedan är det även så - om det nu gör någon skillnad, vilket jag anser, och det är att du kan välja om du vill att vinsterna läggs till dessa 20 000 NOK, eller inte. Dvs - det du vinner läggs uppå dessa 20 000 så förlorar du allt, så är det kanske inte så fel för problemspelare - tyvärr drabbar detta proffsen oerhört mycket, vilket såklart är helt fel...
Jag är otydlig, tror jag. Väljer du att det skall läggas uppå och vinner tio tusen så har du trettio tusen att lira för...