Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20
Jämförelsen är rakt upp och ner enloppspel, där SVS går väldigt bra. I vissa fall haft runt halv miljoner omsatt i vissa V75 lopp. Givet icke på den totala omsättningen utan enbart på produkter de konkurrerar mot.
Atg har ju under många år haft stora problem med sjunkande omsättning på Vinnare och plats. Även Dagens dubbel går dåligt. Egentligen är det väl bara V75 och V86 som går bra, mycket tack vare etableringen av andelsspel. Känslan är att intresset för vardagstrav bara tynar bort.
|
Men det är ju inte bara svs som tar emot vinnarspel och kombspel på vinnare(DD), jösses vad skönt att den värdering jag gör av en vinstchans kan sättas till det fasta odds jag spelar på hos samtliga utom just ATG, hur många gånger tycker man sig hittat ett bra spel låt säga till 5ggr hos ATG 10min innan start och går till luckan och lirar, när man sen kommer ut på läktaren ser man 2.80 eller nåt.
Visst kan nog intresset för vardagstravet ha minskat senaste halvåret, men inte i samma utsträckning som det ökade förra året när den enda form av tävling och spel som erbjöds var trav, tror många blev fångade och intresserade och stannar kvar, men man kanske inte lirar v64 varje dag eller vecka, men de stora pottspelen spelar man på.
Sen kommer du säkert bli riktigt irriterad på detta, men det finns ju även fördelar med det som jag förstår det är ett förlusttak på en månad, scrolla igenom många andra trådar här och se vad gemene man tycker om stora andelsspel. Och som medmänniska och del av samhället så har jag personligen inga problem med att anpassa mig till andras problem, har jag en vän som är spelmissbrukare så tippar inte jag de gånger vi träffas, har jag en vän som är alkis så dricker inte jag alkohol när vi träffas - men det är ju mitt val, du har onekligen mellan raderna visat vad du skulle göra.