Visa ett inlägg
Gammal 2021-07-21, 17:43   #29
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Extremt svårt att väga in hur det kommer gå med skorycket på Hachiko i första avdelningen...Galopp i sista kurvan enda gången man testat det tidigare. Halvsyskonet Brad de Veluwe kördes aldrig barfota runt om i sina starter i Sverige...Inte heller mamman Amazing Ride tävlade barfota runt om...Pappa Timoko funkade det dock väldigt fint för.

Felfri tror jag den vinner, god chans att ta sig till ledningen men skulle Heavy Sound vara raskare första biten tror jag Jorma trycker i dödens och vinner...Kan nog bli att inleda med spik om de strecken håller sig så som nu precis jämnt mellan dem...

12 Bianca Sisa (avd3) är ett av mina skrälldrag i omgången extremt vass första biten även i voltstart, nu har hon springspår och träffar Horpestad kan ekipaget faktiskt sitta i ledningen ganska tidigt....

4 Black and Quick (avd4) har gjort två fina starter sedan den kom till Nurmos på Solvalla nu ska man iväg på en kortare resa...Bakom han finns det några roliga drag om man inte väljer att spika, startsnabba 1 Mojo Express och 2 Allagash Nancy kommer få fina positioner.

7 Global Benefit (avd5) Lite inne på att spika denna, snabb i volten men det är även värsta konkurrenten 8 Red Hot Roadster med även om den helst startar bakom bil...Någon av dessa kan tidigt överta...

4 Wind Knight (avd6) snabb ut, tidigare i år gick hästen 12.2aM utan att se helt tom ut bakom klassklättraren Sweetman. Får man lucka i kväll kan det vara ett miljondrag! Sedan det loppet har hästen bland annat testast på monté och att tävla i Frankrike...

3 Boston Wise L (avd7) tror jag visar att man är starkast, obegripligt för mig att enda stoet i loppet,Fifty Cent Piece, är favorit när det är 2640m som ska travas, kommer från vinst i stosprintern. Nej tuffast emot min spik är stallkollegan Sahara Jaeburn där det siktas på finska derbyt och det bara är ett lopp i matchningen tills dess...
Tycker Hachiko såg väldigt fin ut i travet den gången han gick barfota och framför allt öppnade han mycket vasst från spår 8. Tycker som du att det är en vettig spik även om det mot förmodan skulle bli dödens på Heavy sound. Den sistnämnda viker garanterat ner sig om det blir minsta körning i loppet. Vid segrarna på medel gick det 15 på varvet i båda loppen.

Florence ima borde väll leda runt om i andra? Kollat startsnabbheten på alla och den borde öppna klart bäst här, även om det är minus med Mattias i sulkyn...

Again kronos, vilket intryck två senaste! Men kanske blir tufft att slå Jormas...

The bald eagle, fast med rubbet senast. Slog bland annat Moses för tre starter sedan och tycker han är bäst över medel. Tänkbar chansspik...

Masteraemon kanske inte duger över 2640 men var riktigt fin i sprintermästaren senast. % är hur som helst för lite..

Chestnut är nog den som kommer bli bäst i detta lopp, lopp i kroppen och förhoppningsvis blir det 1 i ledning och 9 pressande i dödens...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat