Citat:
Ursprungligen postat av Basse
3 Gustafson från spets eller 11 Adde SH och 12 Morotai Degato om det körs för hårt i täten är mina 3 förstastreck.
Ett av omgångens svåraste lopp på förhand om inte Gustafson är så bra som i Julistarten förra året. Kan vara spets och slut.
Jag streckar nog på i första, men den som vågar spika och får rätt har givetvis ett grepp på kollektivet.
|
Oj vad vi tänker lika, vet inte om det är bra eller dåligt. Har 3,11,12 ifyllt i första men funderingar på 5 och 6 också... Det kanske klarnar efter värmningar och provstart...
Några skrällar i övrigt:
Go west young man har mött favoriten i de två senaste och hade slagit denne med tidigare lucka näst senast och höll bra i dödens senast. Bra läge och om 3 och 5 kör mot varandra kan han få sitt lopp denna gång.
Bravo Santana har bara gått barfota en gång tidigare och även om han då blev avhakad av Brother Bill och Aeotos Kronos så såg han mycket fin ut. Även Carry Cash är given för mig efter två fina insatser på barfotabalans, nedstruken nu. Har dock svårt att bedöma hur bra Zion Font, kanske bara är spel mot ett mål, vad vet jag.
Sedan så tycker jag att Milliondollarrhyme kan vara riktigt intressant idag. 2640 är nog hans bästa distans, fyra starter som äldre över långt har resulterat i två segrar, ett andrapris och en gång fastlåst med rubbet på Vincennes. Han visade toppform senast även om det blev lite stumma ben till slut kan det mjölksyreloppet fört fram honom ytterligare. Blir det minsta körning och han får de rätta ryggarna tror jag han blir livsfarlig.