Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-13, 18:50   #17
Indianen20
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Här är två utdrag ur spelinspektionens kommentar kring spelmarknadsutredningen. Så att påstå att det kommer att bli en insättningsgräns eller förlustgräns på några tusenlappar per vecka hos atg är att tolka det som står ganska fritt (för att uttrycka sig snällt).

Sätter man allt i sitt sammanhang så tyder nog tvärtom ganska lite på det.

"En sådan utredning bör omfatta FLER SPELFORMER MED HÖG RISK och frågan om vad som är en lämplig nivå på sådana
gränser för olika spelformer behöver belysas särskilt."

"Spelinspektionen motsätter sig att det införs en förlustgräns som uppgår till
5 000 kronor i veckan vid spel på statliga värdeautomater. Frågan om införande
av förlustgränser bör utredas ytterligare. En sådan utredning bör omfatta FLER SPELFORMER MED HÖG RISK och frågan om vad som är en lämplig nivå på sådana
gränser för olika spelformer behöver belysas särskilt."
Samtidigt står det att läsa TT spelutredngen tycker att 5000k är en alldeles för hög gräns.jag kommer nog lägga ned allt travspel ( vilket jag iofs nästan gjort) om det blir några tusenlappar i gräns. Jag tjänar väl ok och har nästan 45k netto per månad i lön. Ska jag ha en travkväll så vill jag kunna kanske spela ett par vinnarspel a 500 kronor. Jag vill inte ha det så att torskar jag dom så kan jag inte spela v75 på lördag. Då skiter jag i alltihopa. Om jag vinner så vill jag känna av vinsten. Att spela 30kr på en vinnare som ger 2.45 i odds ger mig inget. Vi är alla olika, men jag tappar då helt spelintresset. Gränsen på 5k i tappning i Norge har orsakat omsättningstapp på 20 procent. Blir det ett par tusenlappar här, så sjunker det väl ned 30-40 procent. Men det är tydligt att politiker vill ha bort travsport av olika skäl. Vänsterideologi, pkism, och feminism skadar samhället i grunden. Alla vill inte ett liv med skyhöga skatter, massinvandring och tantrasex
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10)
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat