Dagens femhundring (ca) lägger jag på det här systemet.
I: 9,13 Jag tror att Outstanding O är bättre än vad det svenska spelarkollektivet vill erkänna, och Henriksens hästar går bra fn. Alternativet var att spika MC, men jag har svårt att släppa den norska hästen här.
II: 1,3,4,6,9,10 Först var jag inne på att spika Erv Zet, men bakspår och några bra på framspår gör att jag inte törst. Jag tror att EZ är en klassklättrare, och eg är bästa hästen, men läget gör att jag inte törs.
III: 3,4,6,8,12,14,15 Svårt lopp. Eg ville jag helgardera, men hade inte råd. Skrällarna 3 och 8 tror jag har bättre chanser än vad % antyder.
IV: Spik 3 Zion Font Bör väl vinna. Nu utan skor, och den lär inte ha varit i full form vid förra segern... när nu alla vet hur bra den är tror jag inte ens att det blir tävling.
V: Spik 3 Born Unicorn. Klassklättrare nummer två från Redéns stall, men den här har framspår, till skillnad från Erv Zet. Värst emot är väl 9 Rotate, men jag hoppas att det är spets o slut för BU.
VI: 1,4,8 Var ett tag inne på att chansspika 8 Laradja Vrijthout, men då Gocciadoro tror på sin häst, så lär det bli körning - och det kan öppna upp för fler hästar. Hade velat ha med såväl 3, 11 o 12, men var tvungen att gå kort.
VII: 1,5,6,12 Jag tror att både Milligans School och Very Kronos är lite korta i rocken här, från bakspår. 1 och 12 är dragen, då jag tycker att båda är väl bortglömda. De har ju vunnit storlopp båda två i sommar. 5 Bengurion Jet var för överjäkla bra senast, så den törs jag inte lämna utanför lappen, även om det som så många påpekat inte bör gå att vinna som fyraåring.
Nåväl. Om det inte händer något drastiskt, så är detta mitt bidrag till nästa veckas jackpottomgång! Lycka till allihop!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Gotland (+7)
|