Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-14, 18:13   #146
Indianen20
Banned

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det puttades in drygt 99 miljoner i V75 potten idag. Men visst, det kanske man kan tolka som att travet är dött och att "ingen spelar längre". Jag instämmer dock inte i den tolkningen!

Men det är jag det!

Dött har jag aldrig sagt att det är. Men intresset sjunker för trav. Det följer inte inflationen. Omsättningen på V75 var inte mycket sämre ex 1997. Sen dess har lönerna dubblats och lite till. Prispengarna i travet står också Still. Gulddivisionen hade som exempel alltid 200k i förstapris, idag 20 år senare är det ofta 150k. Nä det folkliga intresset var större förr, helt klart. Det handlar inte om att vara bitter, det handlar om fakta. Jag tycker det är ett problem att v75 alltmer tenderar att ge låga utdelningar. Det har inte travsporten råd med, vi har helt klart sjunkande omsättning inflationsjusterat samt populations justerat. Ordentligt fall

Förstår inte din logik.

Det var som Carl Erik Lindblom sa " tv visar gärna glamour i travet, men själv har jag bar råd att köra Nissan Micra till tävlingarna. Under denna tid var kråkungen bland de 20 bästa i Sverige.

Senast redigerad av Indianen20 den 2021-08-14 klockan 18:17.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat