Mina tankar om dagen:
V75-1:
Det snackas en del om att 1 Tale of Jacks ska försöka hålla upp spets, men jag tror inte att man lyckas med det. Snabbast tror jag att 6 Iceland Radio är. Sedan kommer 7 Xanthis Coktail och övertar och därifrån är det hästen att slå. Bäst i fältet är 3 Gogobet Sisu som garanterat skulle kunna vinna från dödens eller andra utvändigt. 4 Don't Be Weak är bra. 5 Showtimejackflower gör det bra mest hela tiden, men är rejält underspelad tycker jag. Ifall 1 Tale of Jacks mot all förmodan skulle lyckas hålla spets så vill inte jag missa 8 Qvidjas First som isåfall får rygg ledaren och innerspår hela vägen. 2 Qeen Roc är bra och i hyfsad form. Magnus A Djuse och direkt i andraspår. 2% är taget.
Spets: 7 Xanthis Coktail
Troliga vinnaren: 7 Xanthis Coktail
Skräll: 5 Showtimejackflower
Miljonskrällen: 2 Qeen Roc / 8 Qvidja's First
Schas: 1 Tale of Jacks / 6 Iceland Radio
V75-2:
Jag spelar för att storfälla 2 Francesco Zet. Den är bra, men till den här procenten måste den fällas. Förhoppningsvis så blir det lite fart på tillställningen och då öppnar det definitivt upp det för resten av fältet. Mitt förstastreck efter favoriten är 5 Herecomestheboom som gör det bra hela tiden. Jag kommer att strecka väldigt många här, men några extrema miljonskrällar är 9 Power Doc och 12 Dozen of Oysters som kan få loppet ifall det blir fart där framme.
Spets: 1 Ambrosius
Troliga vinnaren: 2 Francesco Zet
Skräll: 5 Herecomestheboom
Miljonskrällen: 9 Power Doc / 12 Dozen of Oysters
Schas: 1 Ambrosius / 2 Francesco Zet
V75-3:
Ruskigt öppet lopp i min bok. Visst, 5 Milliondollarrhyme är ett spikbud på grundkapacitet, men Fredrik B Larsson över 2640 känns sådär även om han bara ska och bevaka ledningen hela vägen. Det är mitt troliga loppscenario, men jag spelar på att han lyckas bränna från spets. Mitt andrastreck i loppet är 2 Eldorado B som är snabb ut och som sitter rygg ledaren. Blir favoriten för het i ledningen så är 2 Eldorado B loppets troliga vinnare i min bok. 0.3%? Herregud. Mitt tredjestreck är 7 Order To Fly som inte alls är så pjåkig. Går bra över distansen och spåret är inte nödvändigtvis jättedåligt. 1.1%? Herregud. Jag målar på en del där bakom.
Spets: 5 Milliondollarrhyme
Troliga vinnaren: 5 Milliondollarrhyme
Skräll: 2 Eldorado B / 7 Order To Fly
Miljonskrällen: 12 Västerbo Grosbois
Schas: 1 Antonio Trot / 4 Coin Perdu / 5 Milliondollarrhyme / 11 Heavy Sound
V75-4:
Mitt förstatreck 3 Önas Py blev dessvärre struken, vilket öppnade upp loppet lite grann. Jag tror att 1 Jaguar C Boko spetsar initialt, sedan kommer 4 Lefty Gun och övertar. Därifrån är det hästen att slå. Det är dock ganska öppet där bakom och jag målar på rejält. 9 Santos De Castella är grym och kan definitivt runda allt om det klaffar, men det är ingenting jag vågar hålla i handen. Målar på en del där bakom.
Spets: 1 Jaguar C Boko
Troliga vinnaren: 4 Lefty Gun
Skräll: 4 Lefty Gun
Miljonskrällen: 1 Jaguar C Boko / 7 Stojwejler One
Schas: 2 Sourire Frö / 9 Santos De Castella
V75-5:
Många har snackat upp 1 Tattoo Avenger, men jag tror inte att den lyckas hålla upp ledningen. Jag både tror och hoppas att 3 Claw är först fram och därifrån är det hästen att slå. Det finns dock en risk att man släpper och då öppnar loppet verkligen upp sig. Andrastrecket är 7 Zeolit som är riktigt bra. 1.5%? Herregud. Tredjestrecket är 2 Fighter Lady som är otroligt kapabel. Går bra till slut. Många fler där bakom.
Spets: 3 Claw
Troliga vinnaren: 8 Epimetheus
Skräll: 2 Fighter Lady / 3 Claw
Miljonskrällen: 5 O.M Easton / 7 Zeolit
Schas: 1 Tattoo Avenger / 4 Perpetuate / 8 Epimetheus
V75-6:
Till en början så var inne på att ta många här, men jag kommer att spika. Det troliga är att 1 Bouillabaise håller upp spets och får 2 Islay Mist Sisu på utsidan som vill pressa sig till ledningen. Förhoppningsvis blir det högt tempo i loppet vilket öppnar upp för min skräll som är 10 Chatty Kronos. Visst, det är otroligt vanskligt att spika på 1640, men den avslutade ruggigt bra senast och med speed på loppet så är det inte helt omöjligt att den rundar allting. 6%. Som taget.
Spets: 1 Bouillabaisse
Troliga vinnaren: 10 Chatty Kronos
Skräll: 10 Chatty Kronos
Miljonskrällen: 10 Chatty Kronos
Schas: 1 Bouillabaisse / 2 Islay Mist Sisu
V75-7:
1 Morotai Degato kör allt för ledningen. 5 Chapuy måste till ledningen för att vinna. Det luktar körning lång väg. Jag spikar ytterligare på det här scenariot. Jag tror 8 Eddy West är bästa hästen i loppet och med detta troliga loppscenario tror jag att den kan runda allt. Det enda emot är 4 Oxidizer som troligtvis lär sitta andra utvändigt och därifrån kan det bli riktigt bra för Ulf Ohlsson. Jag hoppas dock att det löser sig för 8 Eddy West och därför spikar jag. Dessvärre har den gått upp från 9-10% till 17% under dagen, vilket gör att spelvärdet minskat ganska kraftigt.
Spets: 1 Morotai Degato
Troliga vinnaren: 8 Eddy West
Skräll: 10 Hell Patrol
Miljonskrällen: 10 Hell Patrol
Schas: 1 Morotai Degato / 5 Chapuy
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|