Mina tidiga tankar, som alltså inte bara kan utan förmodligen kommer att modifieras en del, ser ut så här:
1) Trolig spik på Global Agreement. Tror att Johan kör hästen till spets och leder runt om. Skulle någon annan vara snabbare ut så kan det gå från open strech-hålet.
2) Först tyckte jag att det skulle stå mellan Ottens Hero och Kapten Brodde, men när jag tittar närmare på loppet så hittar jag en dryg handfull hästar med chans.
3) Tredje loppet bör stå mellan de första spårens hästar. Alternativ spik är Devs Daffodil.
4) Condior i ledningen och Arch Lane tror jag gör upp.
5) Svårt att ta ställning till Niford des Baux. Stor favorit, lite osäker med två vinster och två gungor i Sverige hittills. 40 meter bakom står ett koppel intressanta skrällar. Hur bra är Niford? Motsvarar hästens chanser streckningen? Jag är nog beredd att försöka fälla (om det går).
6) Graham Hill mot Mellby Jinx. Ytterligare ett tvåhästarsslag.
7) Man behöver spikar och jag är inne på att Protector Tile kan leda sitt lopp runt om. Annars behövs en handfull hästar.
8) Favoriten Great Skills är ännu obesegrad efter fyra starter och vann ett 100.000-kronorslopp senast. Har nu lottats till ett svårt åttondespår bakom vingen och treåriga ston, så det kan gå lite hur som helst. Dessutom gillar jag inte att sitta tunn i sista loppet. Det jäkliga är att jag behöver en tredje spik då jag inte spelar för mer än ett par hundringar och egentligen så skulle det passa bäst att spika i just 3000-metersloppet. I så fall finns inget annat alternativ än Niford. Alternativet är att ta ut två ytterligare spikar i de lopp där jag inte har så många streck.
Detta är skriver innan jag har läst på något, så det kan som sagt komma att justeras om det dyker upp någon intressant information.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|