Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-26, 14:00   #2
svepet

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3135
Standard

Jag ogillar verkligen ATG:s påfund med V86-inferno i hopp om att konfiskera massa pengar till nästa onsdags multijackpot.

V86 har ju haft bedrövlig utdelning på senare tid men det är ju inte pga själva spelformen utan beror nog mer på att tävlingarna avgörs på storbanorna där stortränare och bästa kuskarna härjar. Visst, ganska ofta hyfsad klass men spelmässig öken när loppen många gånger inte är fyllda men innehåller ett par kanoner som luftas av stortränarna vilket gör att 'släpp och bestämma' för favoriten är vanligt.

Med det sagt måste jag ändå säga att kvällens omgång ser betydligt mer intressant ut, hade precis som igår tänkt stå över men spelvärdet i dagens omgång är betydligt mer lockande. Ser inget Nurmos-tränat eller Redén-tränat. Ser ingen Örjan eller Goop. Bara en sån sak gör ju massor. Dessa herrar bidrar till ökad sportslig kvalitet men sänker samtidigt spelet till bottennivå.

Finns ju massa spännande drag till ikväll: Ryssebo LaReine, Fossens Wally, Barbaresco, Bang Boomerang, Pane Vino, Lord Horse, Ufo Jet, Hurricane Woodland, Madame Af Djupmyra för att nämna ett gäng. Kanske inte streckar alla för det behövs ju spik nånstans och det är ju svårare idag....
Om jag nu spelar såklart, avstår jag så är det nog mer för att det ser svårt ut än att som igår det är uppenbar risk för pissutdelning. Bara för det blir det väl sexrätts-jackpott även ikväll .
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat