V86
Inlämnat: 2021-09-01, 17:43
Solvalla, Åby
Onsdag 2021-09-01
Start: 20:30
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer
Avd
1: 6, 8 (2, 1)
2: 2, 3, 4, 8, 9 (6, 5)
3: 10 LoveExplosion H.C. (5, 8)
4: 4, 11 (6, 3)
5: 3, 4, 6, 8 (1, 7)
6: 3, 6, 7 (9, 4)
7: 6 Tabasco C.D. (5, 9)
8: 1, 2, 3, 4, 6, 9 (7, 5)
2x5x1x2x4x3x1x6 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,25 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: NFD PHD GGP
Lämnar in "tidigt", så man inte lurar sig själv.
Mina tankar.
Avd 1:
Inleder med ett lås. Miss Irma står väl lite för klassen i gänget. Borde ha en bra chans i detta lopp. Deborah S.H. är tuff och skulle också kunna vinna. Vet ärligt talat inte så mycket om de andra hästarna, men i ett litet fält så väljer jag att strecka de bästa på pappret här. Hoppas kunna överleva.
Avd 2:
Lite lurigt voltstartslopp. Minnestads Equador är V75-härdad och slutar ofta långt fram. Inte startat på nästan 2 månader dock. Kan behöva ett lopp?
Fighter och S.G. Sherman borde stå sig bra.
Fonda Boko till 6% känns spelvärd i detta lopp. Varnar litegrann för Bat Marke 2%. Lopp i kroppen och nött på mot rätt skapligt motstånd tidigare.
Avd 3:
Spikar 10 Loveexplosion H.C. 15% med Simon Helm. Kapabel häst som borde vara uppåt efter två starter, där den gjort det bra. En seger i comebacken och en fjärdeplats senast över 3140m. Ska gå barfota nu och har springspår på tillägg. Borde ha en bra chans i detta gäng. Jag testar att ta ställning för detta ekipage.
Avd 4:
Hemisphere stor favorit i sin första voltstart. Den har ju hoppat en del tidigare och skulle väl kunna göra det här också? Felfri troligen en bra chans, men jag dubblar med Jeppas Uppercut. Kan leda länge?
Avd 5:
Gillar ju verkligen Donizetti, men kör man hårt för att vinna här? Tar man dödens i detta lopp som senast om den inte skulle bli släppt till spets?
Inget rolig spår för 8 Whothehillareyou 2% som jag tycker bör varnas för litegrann. Den avslutade bra senast fram till en andraplats i ett riktigt bra gäng. Då var det hästar som Asteroid, Rome Pays Off och Boston Wise L den mötte.
Avd 6:
Lås på 3 och 7 skulle man nog kunna komma ganska långt på.
Men jag streckar även en tredje och skrällvarningen blir på 6 Dazzling Diva 2%. Utvecklats för varje start och kommer med 3 raka.
Avd 7:
6 Tabasco C.D. ser ut att bli en riktig trendhäst och kanske seglar upp som rätt stor favorit tillslut. Men formen verkar bra och det kanske är så enkelt att den bara vinner med utrustningsändringarna dessutom, sos.
Avd 8:
Öppet lopp. Streckar flera.
Otto Håleryd 4%, barfota för första gången. Kanske farlig med resa på innerspår mestadels av loppet och lucka tillslut.
Lycka till ikväll allihopa som spelar!