Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Ja, Panamera var först ett streck men insåg sedan att detta enkom är ett lyxstreck. Det räcker med två kusar...
Hall of AM skall slås - troligtvis oslagbar från spets... Chiru ett måste!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Man får ju hoppas att de fixat till banan till dagens tävlingar, annars blir det svårspelat. Jag utgår från det i alla fall, då jag måste bedöma vilka hästar som kör om spets och vilka som ska gå i ledningen.
|
Exakt. Innerspåret var inte alls samma guld som det brukar vara på många banor.
Jag fascineras över hur Hall of AM hissas rätt eller fel men det förutsätter att alla presterar lika som i försöket vilket inte kommer vara fallet på alla kanter dessutom kommer innerspåret att vara en fälla mest troligt, det lät så igår men vi får se borde ju finnas resurser om idog vattning är vad som krävs.
Blir det samma som igår är väl iofs Djuse-grabbarna vakna för eventuellt nödvändiga ändringar i taktik men gissningsvis är det svårare på megafavoriter med spets utstakat? Strykningen av Bring Me WIne kan vara viktig såtillvida att ledaren behöver vara mindre orolig för att få Hoboken AM över sig (eller sitter den i spets?).
Sen den där Calgary Games som ska vara oslagbar även med förlorad spårlott, blott sex starter och skoryck, fast visst utan förlorad lott kanske skorna varit kvar? Borde inte en galopprisk/chans finnas? Å andra sidan har ju jag svårt att se någon annan än en felfri Önas Prince i ledningen och borde väl med gårdagens bana i åtanke ändå vara ett litet handikapp ?
Ofta blir där någon oväntad galopp eller körning också.
Galopp finns gissningsvis i San Moteur och möjligt(?) även i Calgary Games barfota, Önas Prince vill man väl se en värmning på efter en lång säsong, lika fin som i Halmstad är väl för mycket begärt och sen är han väl inte någon extrem glänsare i värmning (tyckte han var fin i Halmstad och möjligen ännu finare eftger försöket)
Om inget ändras med banan kan man ju fundera över om ledningen är bra eller anus i ett lopp där det är mer än en kanon med... många tycks ju tro att Jorma ska gasa för ledning dessutom, som om det inte vore nog konstigt utan gårdagens lösa innerspår!?
Min vinnare var innan försöken San Moteur med viss tvekan och inget har ändrats åt negativt håll förutom då snacket runt Calgary Games(som är så särdeles enormt positivt om denne) samtidigt som Calgary Games förlorade spårlotten.
San Moteur är för övrigt ett underbart namn på den grymmaste Motorn på länge!
Humor av den STC-anställde(?) som valde namnet som placeholder för ett tänkt namnbyte