Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Bring Me Wine är struken, så Hoboken AM har fått innerspåret. Hmm! Jag har lirat förhandsspel på att Hoboken AM samt Calgary Games ska vinna sina lopp. Som spikar på V75 är jag inne på att Valour Kronos leder runt om samt Born Unicorn, även om betaltjänster och andra spekulerar i förlust. Kanske även Heaven Mearas i sista där Goops favorit ska försöka ta 20 m på 1640.
|
Dubbel pannkaka. Reducerat odds och innerspår.
Men... om man inte har en riktigt startsnabb häst varför väljer man då spår 2 i lottningar till stora lopp? spår 3 ger en behagligare tempoväxling så finns ingen chans att en fräsch Hoboken kan öppna? Varför valde de annars spår 2 ? Fast visst det där har man funderat på många gånger och enda avvikelserna jag tyckt mig se i spårval i spårlottningar bland försöksvinnare är Chris Borings val av 4e spår(valde först? minnet säger så men men) i det klassiska Elitloppet Copiad vann 1994 samt Öystein Tjomslands något övermodiga val av 8e spår i ett kallblodslopp, minns inte exakt vilket, kriteriet?, med motivet att då går han felfritt....
Nåja risken för strykningar går väl att bortse från men att de alltid väljer spår 2 som har rätt kass statistik förvånar, sen är förstås hästens egenskaper enormt mkt viktigare än statistik, men kanske just därför.
Kan Hoboken öppna?