Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-11, 18:56   #9
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gnoffa Visa inlägg
Däri ligger väl utmaningen för min del, att titta på den mängden lopp. Jag gallrar gärna hästarna för att veta vilka som är värd att titta lite extra på. På V75 brukar det vara strax under 100 hästar, att titta på deras 2-3 senaste insatser, 3 min per lopp. Det blir fort väldigt många timmars tittande. Då har jag hellre ett batteri av hjälpmedel, spår, distans, kusk, tränare, tider, form, etc. Sen tittar jag gärna igenom mycket tidigare lopp, men inte allt. Ser du alla lopp inför?
Nej. Många kommer jag ihåg från att ha sett dem live. Oftast räcker det med att ta fram resultatlistan för att komma ihåg det väsentliga. Hoppar och spolar fram i många lopp. Ett fåtal tittas om.

V75-jobbet är det många som gör ändå. Är det någon som utmärker sig i arkivet avspeglar det sig i spelet/tipsen.

"Kruxet" är att värdera....och då menar jag både fundamenta och hur spelarna har reagerat på det.

Det besvärliga är att det ena gången är vissa typer av objektiva mått som är av störst betydelse. Andra gånger andra mått.

Jättemycket subjektivt. Väldigt lite objektivt.

Man gillar såklart objektivt. Då slipper man vara subjektiv. Det tråkiga är att det objektiva mestadels redan är inprisat.

Titta på många lopp live. Försök bedöma vad spelarna överskattar.

Kämpa på.

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-09-11 klockan 19:32.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat