Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-05, 14:20   #11
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag frågade mig detta förrut jag med men fick till svar på forumet att pengarna som vi sätter in hos bolagen inte ligger på konton som är räntebärande.

De ska alltså inte få tjäna pengar på att sitta på våra pengar om jag förstått det rätt.
Så var finns dom? I en garderob på kontoret?

Eller så ställer bolagen en fråga till marknaden. "Jo vi sitter på X antal miljoners miljoner som vi vill att ni tar hand om. Vi vill absolut inte ha någon avkastning, ta bara emot skiten är ni snälla."

Jag tror inte ens det finns icke räntebärande konton. Produkten är nog inte så våldsamt efterfrågad. Och Svenska banker, som är så nära räntefritt man kan komma, sväljer ju bara en halv mille för att vara garanterade av staten.

Finns det något gemensamt krav för branschen att vägra ta emot pengar, förutom den vanliga vägen då, så vill jag se det också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat