Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-17, 10:56   #4
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Varför Swish?

Det är hur lätt som helst att starta ett Lag på ATG tillsammans.

* alla köper sina andelar i laget
* alla som köpt får sitt kvitto på sitt atg.konto
* vid vinst får alla sin del av vinsten insatt direkt på sitt atg.konto

Jag ser noll anledning till att ta betalt i förväg via Swish.

vad gör du om ni vinner 200 K? alla andelsköpare skall sitta hemma och hoppas få en swishbetalning på 20 K var?

hur ska de som köpt veta om du över huvud taget har lämnat in raden?

Jag påstår inte att du är en bedragare men det har tidigare skett massvis av bedrägerier med just detta upplägg. Antingen har den som ska sköta inlämning inte lämnat in alls eller så har raden lämnats in och den som hållit i spelet går under jorden om laget fått in en större vinst.

När det är så enkelt att via atg anordna andelsspel där ingen kan bli lurad så undrar man varför du vill lägga upp ditt andelsspel via Swishbetalningar.

alt 1: starta ett lag på ATG tillsammans

alt 2: sälj dina andelar via ett vanligt andelsspel via länk som alla andra gör i andelstråden. Dessa andelar har ett tak på max 50 sålda andelar.
Du vill ha ihop 2 200 i spelkassa. Sälj då andelarna för 44kr/st så har du dina 2 200 i spelkassa när de 50 andelarna sålt slut. Vill du ha 10% själv i systemet så köper du 5 av de 50 andelarna. Det är inte svårt alls att sälja ut 50 andelar a' 44kr/st om du bara lägger ut länken i Sharps andelstråd 1-2 dagar innan. Lämpligen på Fredagen.

Det är hur enkelt som helst att starta ett andelsspel enligt alternativ 2.

steg 1: gå till GS75 kupongen på ditt atg.se

steg 2: klicka på "Skapa andelsspel" - finns precis till vänster om den den gröna
lämna in knappen

steg 3: Ange andelspris - i ditt fall 44kr andelen

steg 4: köp dina 5 andelar så har du dina 10% i systemet du ville ha.

steg 5: när du köpt dina 5 andelar är andelsspelet startat. Du hittar det under "pågående kuponger" som ligger under fliken mina spel till vänster om mitt konto högst upp i högra hörnet när du är inloggad på dig atg konto. Du kan ändra systemet ända fram till inlämning.

steg 6: när du är klar med systemet så är det bara att trycka på "lämna in andelsspel"
i samma sekund du lämnar in så får alla andelsköpare ett spelkvitto på sin andel och kan följa systemet. De ser exakt hur det ser ut och om ni vinner så får alla sin del av vinsten automatiskt insatt på sitt atg konto.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng