Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-19, 19:21   #8
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Bredden av aktiva hade blivit ledsna om man tog bort spelet menar du?

Antagligen.

Är väl lite så jag tolkar OP:s inlägg, förbud är kanske ett illa valt ord med en strängare innebörd, andemeningen tolkar jag som att spelsäkerhet och känslan av att spela på något lågklassigt gör att man åtminstone kan diskutera det helas varande eller ej.

Man kan förstås förorda total valfrihet och ordna poolspel där man slår vad om grannen knullar eller ej natten mot torsdag eller ordna spel på hundratals banor varje dag med några tusen i snittpoolen, men är det känslan man vill förmedla ; ATG - spel på skräplopp överallt ?
Är ju tyvärr så med travet att det är intäkterna från spelet som i stort sett finansierar hela verksamheten.

Jag förstår inte heller tjusningen med alla dessa poolspel som numera erbjuds till trav och galopp i Sydafrika , Australien , England mm när det ligger typ 20 tkr i vinstpoolerna och spelavdragen är höga. Måste vara i princip omöjligt att plussa långsiktigt då du aldrig kan vinna några större summor pengar som väl normalt är det som lockar med svåra streckspel.

Men innan breddloppen kom så kördes väl det som kallades b loppsdagar på banorna då och då utan totospel och kanske det ni som vill att atg ska sluta erbjuda spel till breddomgångarna ska gå tillbaka till? Själv bryr jag mig inte då jag aldrig varken tittar på eller spelar till breddtravsomgångarna. Sen är ju omsättningen dit en bråkdel av atgs totalomsättning så dom står knappast och faller med omsättningarna dit.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat